آیا امام مهدى (عج ) برقرارکننده اسلام است ؟
مى پرسند:
طبق بعضى از روایات مانند: روایت امام صادق علیه السلام که فرمود:
(( اذا خرج القائم یاءتى بامر جدید و کتاب جدید و سنة جدیدة و قضاء جدید؛))
((هنگامى که قائم (عج ) نهضت مى کند، فرمان نو و کتاب نو و روش نو و دادگاه نو مى آورد.)) (234)
آیا با توجه به این روایت ، آئین و دینى که امام قائم (عج ) برقرار مى کند دین دیگر (جدید) غیر از اسلام نیست ؟!
پاسخ :
تعبیر به نو و جدید، اشاره به این است که انقلاب مهدى (عج ) یک دگرگونى اساسى است نه روبنائى ، از این رو جامعه خیال مى کند چیز جدیدى غیر از اسلام است .
به عبارت دیگر: پیرایه هائى که در طول تاریخ اسلام توسط زمامداران نالایق و دیگران به اسلام بسته اند، اسلام را طورى کرده ، که اگر امام علیه السلام آنها را از اسلام دور کند و حقیقت اسلام را آشکار سازد مردم عوام خواهند گفت : این یک چیز جدیدى است نه اسلام ، در صورتى که اسلام واقعى همین است .
آرى در طول تاریخ اسلام نفوذ اندیشه هاى بیگانه در اسلام و تجددگرائى افراطى مسلمین و رخنه فرصت طلبان و داخل کردن طرحهاى مبهم به عنوان طرح اسلامى در میان اسلام و تحریفات گوناگون و... اسلام را مسخ خواهد کرد در این صورت اگر امام قائم (عج ) حقیقت اسلام را آشکار مى سازد، مردم خیال مى کنند مکتب جدید و روش جدید و دادگاه جدیدى غیر از اسلام به میان آمده است .
در اینجا براى تکمیل این موضوع به روایت زیر توجه فرمائید:
یکى از یاران امام صادق علیه السلام گوید: از آن حضرت پرسیدم روش حضرت مهدى (عج ) چگونه است ؟
(( یصنع ما صنع رسول اللّه ، یهدم ما کان قبله کما هدم رسول اللّه امر الجاهلیة و یستاءنف الاسلام جدیدا؛))
((همان روش پیامبر صلى اللّه علیه و آله و سلم را انجام مى دهد، روشهاى باطل قبل را ویران مى کند چنانکه پیامبر صلى اللّه علیه و آله و سلم چنین کرد و اسلام را نوسازى و تکمیل مى نماید.)) (235)
بنابراین ، انقلاب حضرت مهدى (عج ) همان انقلاب اسلامى است ، منتهى در سطح وسیعتر و عمیقتر.
ابوبصیر رحمه اللّه یکى از یاران امام صادق علیه السلام گوید: از آن حضرت پرسیدم مرا از سخن امیرمؤ منان علیه السلام خبر بده که فرمود:
(( ان الاسلام بدء غریبا وسیعود کما بدء فطوبى للغرباء؛))
((اسلام در آغاز غریب بود و بزودى همچون آغاز غریب خواهد شد، خوشا به سعادت غریبان .))
امام صادق علیه السلام در پاسخ فرمود:
((وقتى که امام قائم (عج ) قیام کند دعوت به اسلام را از نو شروع مى کند، چنانکه پیامبر صلى اللّه علیه و آله و سلم دعوت را شروع کرد.)) (236)
مطلب دیگر اینکه : حضرت قائم (عج ) خودش نور و منطق گویا براى جهانیان است .
امام صادق علیه السلام فرمود:
((وقتى که قائم ما قیام کند، سراسر زمین به نور پروردگارش روشن مى گردد:))
(( واستتغنى العباد عن ضوء الشمس و القمر؛))
((و مردم از نور خورشید و ماه بى نیاز مى شوند و تاریکى بطور کلى از بین مى رود.)) (237)
مرحوم ملا محسن فیض رحمه اللّه در حاشیه تفسیر خود گوید: گویا منظور از بى نیازى سراسر زمین به نور خورشید و ماه ، بى نیاز شدن از برهان و دلیل ساطع است چرا که خود وجود امام کافى است و دلها و مغزهاى همه را نورانى و قبضه مى کند با توجه به اینکه تمام علوم در زمان غیبت در محور برهان و دلیل است .
و مطابق روایات : امام قائم (عج ) با معتقدان به ادیان مختلف مناظره و احتجاج مى کند و با توراتیان به تورات ، با انجیلیان به انجیل و با صحفیان به صحف و با قرآنیان به قرآن و ... همه آنها به حقانیت امام علیه السلام پى مى برند و سوگند مى خورند که تورات و انجیل و صحف و قرآن حقیقى همانست که امام علیه السلام به آنان نشان مى دهد سرانجام آنها به اسلام حقیقى مى گروند. (238)
در عین حال ، با کمال قاطعیت به کتاب خدا قرآن ، عمل مى کند و هر گونه منکرات را نابود مى سازد. (239)
و براى برقرارى حکومت جهانى قیام به شمشیر (نهضت نظامى ) مى کند، در حدى که بفرموده امام صادق علیه السلام .
(( اذا قام بالسیف فقتل من کل الف تسعماءة و تسعة و تسعین ؛))
((وقتى که امام زمان علیه السلام قیام به شمشیر مى کند (از منحرفان و طاغوتیان و توطئه گران ) از هر هزار نفر، 999 نفر آنها را به هلاکت مى رساند.)) (240)
مام علیه السلام در برابر قدرتهاى تخریب
مى پرسند:
بر همگان روشن است که روز بروز بر کیفیت و کمیت سلاحهاى مدرن از موشکهاى قاره پیما گرفته تا بمبهاى اتمى و هیدروژنى افزوده مى شود، و این وسائل در دست استکبار جهانى است ، آیا امام زمان علیه السلام مى تواند در برابر این قدرتها ایستادگى کند و جهان را تحت حکومت خود آورد؟
پاسخ :
اولا: اگر از راه اعجاز، نه امور عادى مساءله را بررسى کنیم ، که پاسخ سؤ ال آسان است ، چرا که امدادهاى غیبى و قدرت مطلق خدا پشتیبان حضرت است و همه چیز را براى او یک شبه حل خواهد کرد، به این معنا که اسباب کار را از هر سو فراهم خواهد نمود.
و اگر مسئله را از راه عادى و طبیعى بررسى کنیم ، که پاسخ پشتیبان حضرت است و همه چیز را براى او یک شبه حل خواهد کرد، به این معنا که اسباب کار را از هر سو فراهم خواهد نمود.
و اگر مسئله را از راه عادى و طبیعى بررسى کنیم ، پاسخ فوق این است که مردم دنیا که از ظلم و و جور و فساد به ستوه آمده و تشنه مصلح حقیقى هستند، وقتى که نداى چنین مصلحى به گوششان رسید، خودبخود به سوى او جذب مى شوند و همه امکانات خود را در اختیار این مصلح قرار مى دهند، البته در این صورت هم امدادهاى غیبى به کمکشان خواهد شتافت .
با توجه به امکانات عظیم دنیاى اسلام از نظر اقتصادى ، نیروى انسانى ، جغرافیائى و استراتژیکى که در مراحل اول به امام (عج ) مى پیوندند و منافع اولیه دنیاى استکبار را در اختیار امام علیه السلام قرار مى دهند، مساءله به راحتى حل خواهد شد.
مثال کوچکش پیروزى انقلاب اسلامى ایران در 22 بهمن سال 1357 در سرزمین خود ما بود که مردم با رهبرى صحیح با مشتهاى خالى همه اسلحه هاى مدرن و پیچیده را در اختیار خود در آوردند، و غول شاهنشاهى را سرنگون نمودند و مشابه این مسئله در دنیا کم نیست مانند: فروپاشى غول کمونیسم در شوروى سابق و نقاط دیگر.